Gepubliceerd: 31 maart 2020 Door: Redactie Reacties: 0
Makkelijke oefeningen om thuis te sporten

Met de beperkingen die vanwege het coronavirus gelden, is het voor veel mensen een uitdaging om nog aan hun dagelijkse lichaamsbeweging te komen. Niet meer naar de sportschool, niet meer naar werk op de fiets. Met deze oefeningen ben je er van verzekerd dat je zowel qua gewicht als qua conditie gewoon lekker bezig blijft!

Zodat je gewoon zo snel mogelijk weer die spieren en conditie op peil kan krijgen, hier de oefeningen waar je rustig een aantal uur mee kan vullen!

1. Superman

Wie houdt er niet van om te doen alsof ze superkrachten hebben? De superman is een van de meest effectieve thuisoefeningen die er zijn. Het is verder een uitstekende stretch oefening voor wanneer je spiermassa aan het kweken bent.

2. Opdrukken

Push-ups zijn een bekende maar ook effectieve oefening. Je kan de intensiteit aanpassen door de plaatsing van de handen te veranderen.

3. Push-ups met ondersteuning van je knieën

Een goede optie als je nog problemen ondervindt bij het doen van normale push-ups. Zo hoef je in eerste instantie minder gewicht te dragen met je armen.

5. Uchi Mata push-up

Wil je juist extra gewicht op je bovenlichaam? Dan kan je met de Uchi Mata push-up een langzame en gecontroleerde beweging maken waarbij je enkel nog op één been steunt. 

6. Crunch

De crunch is een sit-up oefening waarbij je de buikspieren als een notenkraker plet. Een oefening die snel resultaat oplevert, maar die je wel goed uit moet voeren. Een continue druk op je spieren is van belang.

8. Plank

De naam zegt het eigenlijk al. Zo stijf als een plank houd je je lichaam recht terwijl je steunt op je ellebogen. Het is een moeilijkere oefening dan het lijkt en biedt tegelijkertijd een training voor zowel je rug als je buikspieren.

9. Zijplank

Net als de oefening hiervoor een relatief passieve oefening die toch een zware inspanning vereist. Een uitstekende manier om je buikspieren te trainen met weinig benodigd materiaal.

10. Dubbele crunch

Het verschil met de eerdere crunch is dat je hierbij ook je benen omhoog brengt en dus de inspanning vergroot.

11. Cobra push up

De Cobra is een vorm van push-ups waarbij je niet je bovenlichaam recht houdt, maar dit juist langzaamaan buigt. Net zolang totdat je bovenarmen gestrekt zijn.

12. Jump squats

Een oefening om je heupen en dijen mee te trainen is de jump squat. Nadat je door je knieën gezakt bent, zet je nog eens extra kracht. Om niet alleen overeind te komen, maar ook nog te springen. Belangrijk is dat je niet met gestrekte benen weer landt. Zorg er dus voor dat je benen licht gebogen blijven.

13. Bulgaarse split squat

Voor een oefening die de nadruk legt op je benen en billen is de Bulgaarse split squat uitermate geschikt. Rust met één voet op een verhoging terwijl je door je andere knie zakt. Let hierbij op dat je het verhoogde been goed buigt om de druk op je rug te minimaliseren.

Heb jij nog goede oefeningen die makkelijk vanuit huis te doen zijn? Laat het weten in de reacties!

#deelmetelkaar

Laat een reactie achter